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Changelog Patch 30 Gennaio 2014

 

Mantle Support

The new Mantle renderer has been added in Battlefield 4. Most players can expect a performance increase by using this new low-level graphics API. Check out

this news post [battlelog.battlefield.com] for the full details on Mantle, what the requirements are to run it, and how to enable it.

 

CPU/GPU performance and monitoring

-Tweaked and improved CPU multi-core utilization to try and avoid stuttering and low framerate due to stalls that happened on some CPU and OS configurations.

-Users can now configure and control themselves how many CPU cores should be used in the game with the new “Thread.MaxProcessorCount” settings in User.cfg.

-“Render.DrawScreenInfo 1” now also shows information about which CPU and GPU is in the system, how many GPUs & CPU cores are used and which renderer (DirectX 11 or Mantle) is active

-Added new “PerfOverlay.FrameFileLogEnable” command that records frame times on CPU & GPU and logs out to a .csv file

-AMD Catalyst driver 13.12 (or later) is now recommended instead of 13.9

-Enabled tile-based compute shader lighting optimization on Nvidia for improved GPU performance (already active on AMD GPUs)

-Improved performance with rendering and spotlights for all GPUs, primarily in in-door environments

 

DMR Balance Tweaks

-Increased the damage of all DMRs across all ranges. Specifically, damage has been increased at long ranges to allow three-hit kills against unarmored opponents. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. The amount of the damage increase varies from weapon to weapon, according to its intended range, rate of fire, and damage. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon.

 

Other Items

-Greatly reduced the risk of crosshairs disappearing, which would also result in hit markers disappearing

-Added a headshot icon on the killcard. This should help identify instances where players are correctly killed by one shot

-Fixed an issue in Squad Deathmatch where the “Win/Lose” text was overlapping

-Fixed an issue with players using an exploit for the SOFLAM

-Fixed an issue with players using an exploit for the MAV

-Fixed the gameplay code to properly track the FOV (Field of View) changes in the options menu

-Fixed an issue where chat would break when entering "false" or "true" in the chat window

-Fixed an out-of-helicopter glitch in Air Superiority where players could spawn on the ground and play as infantry

-Fixed the misaligned crosshairs on the T90 MBT

-Added setting to tweak joystick dead zone

-Various minor crash fixes

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Non si capisce un Dio dagli screen :asd:

effettivamente senza leggere la news è dura :asd:http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/2955063418790832031/1/

 

In pratica per ogni coppia di screen il primo è in dx11, il secondo con mantle. tre diverse config che trovate nella news, scenari cpu limited, sottolineano gli sviluppatori. In questi scenari i guadagni sono consistenti, nell'ultimo con 3970x@def e 2x 290x si ha un +58%.

Ci vogliono ovviamente i driver 14.1 beta, che non sono ancora stati rilasciati :D

Sarà questione di ore, ci stanno lavorando.

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il bug di liberato ieri non l'ho avuto fin quando ho giocato. So solo che ci sono problemi riguardo i doritos e le bandiere che ora dall'alto con un mezzo aereo sono minuscole e non si vede na mazza. Ovviamente ieri altro crash prima di andare.

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Ieri ad un certo punto crashavamo uno dopo l altro.

 

Ho Notato anche io che gli spot sui nemici sono più piccoli quando si è più lontani (non solo dall'alto).

 

Comunque ieri epiche citazioni su Paràcel storm rush in difesa

 

 

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del tipo ? dopo me le dici :D

 

Gli spot sono più piccoli e spesso non spotta nemmeno, quindi altro bug :/ ieri se avevo 3 davanti e noi eravamo in 3 e non si spottavano.

 

Inviato dal mio Nexus 5 utilizzando Tapatalk

 

ieri ero con nick e giulio in area allegata e dopo una kill subito al successivo respawn vedevo tutti i doritos dei nemici bianchi cosi come i contorni della minimappa, bandiere e amici di team bianchi. Inutile dire che era inutile spottare tanto non si distingueva nulla. :( Sono dovuto uscire e rientrare per far tornare la situazione normale

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[quote name=liberato87;570230Comunque ieri epiche citazioni su Paràcel storm rush in difesa

 

Tocca difendere con i sassi e le torrette di legno :asd:

 

Gli spot sono più piccoli e spesso non spotta nemmeno' date=' quindi altro bug :/ ieri se avevo 3 davanti e noi eravamo in 3 e non si spottavano.

[/quote]

 

I triangolini quando i nemici sono lontani sono più piccolini...

 

Azzo......ma tu riuscivi a entrare come mitragliere senza essere buttato fuori?

 

Ieri pomeriggio nessun problema, ieri sera abbiamo visto...

 

oggi pomeriggio proverò e vi dirò dopo. Ma spero di no.

 

Vediamo :asd:

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